Volný pohyb zboží – k vyčerpání práv z ochranné známky příkl. Cubot, Blackview a dalších.

Přidáno: 11. 7. 2018 04:04:52 Počet shlédnutí: 1750

11 Červenec 2018

Jaké je právo u nás ohledně vyčerpání práv k duševnímu vlastnictví a vyčerpání práv z ochranné známky? Stejné jako v celé EU ale jistí vykukové, kteří si u nás říkají advokáti to mají nastaveno jinak a to zcela opačně. Pro jejich informaci tedy připomínáme znění zákona. Článek též ocení spíše dovozci a prodejci zboží příkladně produktů Cubot, Blackview apod.

Volný pohyb zboží –  k vyčerpání práv z ochranné známky příkl. Cubot, Blackview a dalších.

Jaké je právo u nás ohledně vyčerpání práv k duševnímu vlastnictví a vyčerpání práv z ochranné známky?  Stejné jako v celé EU ale jistí vykukové, kteří si u nás říkají advokáti to mají nastaveno jinak a to zcela opačně. Pro jejich informaci tedy připomínáme znění zákona. Článek též ocení spíše dovozci a prodejci zboží příkladně produktů Cubot, Blackview apod.

s

§ 11

Vyčerpání práv z ochranné známky

(1) Vlastník ochranné známky není oprávněn zakázat její užívání na výrobcích, které byly s touto ochrannou známkou uvedeny na trh v České republice tímto vlastníkem nebo s jeho souhlasem.

(2) Vlastník ochranné známky není oprávněn zakázat její užívání na výrobcích, které byly s touto ochrannou známkou uvedeny na trh v členském státě Evropských společenství nebo jiném státě tvořícím Evropský hospodářský prostor tímto vlastníkem nebo s jeho souhlasem.

(3) Ustanovení předchozích odstavců se nepoužije, pokud vlastník ochranné známky má oprávněné důvody zakázat pozdější obchodní využití výrobků, zejména pokud se stav, popřípadě povaha výrobků po jejich uvedení na trh změnily nebo zhoršily.

      "Co z výše uvedeného vyplývá pro praxi? Zcela fundamentální otázkou je, zdali zboží označené ochrannou známkou bylo uvedeno na trh (na území EHP) se souhlasem vlastníka ochranné známky či nikoliv. V případě, že ano, dojde prvním převodem vlastnického práva k určitému kusu zboží k vyčerpání práv z ochranné známky ve výše uvedeném smyslu, přičemž další distribuce a prodej tohoto kusu zboží není zásahem do ochranné známky. Opačným případem je situace, kdy zboží bylo uvedeno na komunitární trh bez souhlasu vlastníka ochranné známky, např. v případech, kdy zboží bylo určeno pro prodej ve Spojených státech. V tomto případě se pak každý další distributor či prodejce zboží dopouští zásahu do ochranné známky se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Samozřejmě, že někteří vlastníci jsou k takovému jednání shovívaví, nicméně zejména u luxusních značek tomu může být naopak. Z těchto důvodů tak může být pro obchodníka důležité, aby znal původ zboží, které nabízí."

Autor Josef Aujezdský kompletní článek

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info